Home Historik

Historik

December 2018: Rudkøbing Badmintonklub modtager kr. 20.000 fra Nordea Fonden til projektet "Sund Klub". Projektet fokuserer på at tiltrække og fastholde børn og unge og indbefatter blandt meget andet "Natbadminton" og klubtur til Denmark Open.

Rudkøbing badmintonklub modtager d. 11 januar 2017, 10.000 kr. af Nordeafonden til hjælp til klubtøj og ungdomsstævner.

Klubben starter 60+ badminton fra oktober 2016

RBK's deltagelse i LM 2016.

Rudkøbing badmintonklub fik igen i år 6 spillere udtaget til LM, 3 havde i år mulighed for at deltage. De deltagende var Mikkel Petersen, Emil Pilegaard og Ida Pilegaard. Ida Pilegaard fik en flot 3 plads i single for U11.

Sæsonen 2014/2015

Nordeafonden vælger at støtte Rudkøbing Badmintonklub med 10.000 kr. i forbindelse med redskaber til "Sundhed og motorik"

Rudkøbing Badmintonklub får nye net, Fynske Bank giver 15.000 kr. og Langelandshallen giver 9.000 kr.

RBK's deltagelse i LM 2015.

Rudkøbing badmintonklub fik udtaget 6 spillere til Landsmesterskaberne, 4 har valgt at deltage. Det første Landsmesterskab er blevet afholdt i Holsted hvor Emil Pilegaard fik en flot 5 plads i single og præsterede en 1 plads i double. Tillykke til Emil.

De sidste 3 spillere Caroline Didriksen, Mads Thejl og Simon Petersen deltog i Frederecia d. 14 og 15 marts, hvor Caroline også fik en fortjent 1. plads i double. Tillykke til Caroline.

Sæsonen 2013/2014

Tuborgfondet jpg
Vi kan med glæde meddele, at Tuborgfondet har bevilget
penge til indkøb af et fugtskab til opbevaring af fjerbolde.
Vi kan i badmintonklubben dermed tilbyde bolde af en
væsentlig bedre kvalitet. Klubben modtog fugtskabet midt i
Januar, og det er allerede taget i brug. En tydelige forbedring
af boldene kan ses allerede.
Rudkøbing Badmintonklub takker Tuborgfondet.